Maandag, 7 februari. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneke - WaarBenJij.nu Maandag, 7 februari. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneke - WaarBenJij.nu

Maandag, 7 februari.

Door: annekeCSAtrust

Blijf op de hoogte en volg Anneke

09 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam


We worden gewekt door één van de meisjes die een kop koffie op onze kamer komt brengen. Het is de bedoeling dat we om half tien naar de Special School gaan om afscheid te nemen. Drie van de zeven nog aanwezige priesters willen ook graag een kijkje nemen in de school. Wij hebben alle tijd want we vertrekken pas na de lunch.

Ik ervaar dat ik het moeilijk vind om deze kinderen en medewerkers los te laten. We hebben zoveel gedeeld in de veertien dagen dat we in Palamaner zijn geweest. Ik besef dat ik altijd kan terugkomen. Deze mensen hebben een plek in mijn hart gekregen. Wat ik ook moeilijk vind is dat ik Sankariah voorlopig voor het laatst zie.
Piet Jan maakt nog even een praatje met hem en we krijgen een grote stalende lach die ik vlug op de foto zet. Dit gezicht staat op mijn netvlies en raak ik voorlopig niet kwijt.
Ook Meera, Renuka, Radha en SahayaMary hebben veel moeite om afscheid te nemen. Natuurlijk komen er tranen te voorschijn.Alle vier vragen ze of we vooral aan Won de groeten willen doen en aan hem willen vragen om weer op bezoek te komen. Evenals Chetan hebben zij de weken met Won ervaren als een goede hoopvolle tijd en voelen ze vriendschap voor hem en zijn familie.
Terug op de zorgboerderij krijg ik een dikke knuffel van Amitha die in de gaten heeft dat ik het moeilijk vind om deze fijne plek met deze geweldige bewoners te verlaten.
Snel wordt mij een bakje troost aangeboden. Blijkbaar helpt dit ook in India.

De bedoeling is dat we na de lunch om twee uur vertrekken. Amma die hier altijd op haar best is en veel lacht, is vanmorgen met het verkeerde been uit bed gestapt. Ze heeft gezien dat de spullen ingepakt worden en dat zint haar niet. Na de vroege lunch wordt ze in bed gelegd in de hoop dat ze beter gehumeurd is als we gaan rijden.
Amma neemt het ervan en wil pas om half vier uit bed komen. Onder hevig gemopper loopt ze voetje voor voetje de trap af en wordt ze in de auto gezet. Gelukkig zit “haar“ George naast haar. Dat is vertrouwd.
Het is bijna drie uur rijden. Latha is zo moe van alles regelen de afgelopen dagen dat ze achterin de auto lekker gaat liggen en heel lang slaapt. De reis verloopt voorspoedig totdat we weer in Bangelore zijn en in de file terecht komen. Gelukkig is die snel opgelost en zijn we even na zes uur weer thuis.
Vanuit Plamaner is er eten meegenomen dus hoeft er niet meer gekookt te worden.
Het eten wordt voor ons steeds Nederlandser. Gekookte groente, rijst, kip en fruit! Mij smaakt het prima. De lunch van vanmiddag is een vermelding waard; we aten pannekoek met aardappels en rijst. Alledrie bekende ingrediënten maar niet in combinatie met elkaar.
Na het eten kijken we naar de film die Piet Jan heeft gemaakt. George is zeer geinteresseerd. We merken dat, zoals gebruikelijk op een bruiloft, er veel dingen langs hen heen is gegaan. Een mooi document, zeker voor Anju en Anu die in het buitenland zijn. Het was een weekend met een gouden randje.


  • 09 Februari 2011 - 16:24

    Lia:

    Het is een geweldig verslg en heel veel erg leuke foto's, juliie plezier straalt er van af en volgens mij kom je vol mooie en geweldige verhalen terug. Anneke tot gauw en bedankt dat we mee mochten genieten.

    groetjs Lia

  • 10 Februari 2011 - 14:45

    Wout:

    Dag PietJan en Anneke,
    Afscheid nemen is lastig....
    Met een rugzak vol herinneringen, mooie beelden en wellicht met een hoofd vol indrukken en ideeen vliegen jullie terug. Welkom terug in huis. En voor straks: van HARTe welkom terug bij Laudate.

    Met hartelijke groet,
    Wout

  • 10 Februari 2011 - 15:29

    Amitha And George:

    Dear Piet Jan and Anneke,
    Hearty welcome Home...We are sure that you are extremely happy to return home to your family and friends...
    It was so wonderful to meet you, travel with you and see what touches our lives ...Parting is always difficult but we say goodbye with a hope to meet again...
    Lots of love and very happy to see that more than 10, 000 have already visited your site...
    Hearty congratulations to you and all your family and friends who have stayed with you throughout your journey...



  • 10 Februari 2011 - 19:32

    Hermien:

    Hallo Piet Jan en Anneke,
    Nog even...... en dan zijn jullie weer thuis.
    We heten jullie Hartelijk welkom.
    Hopen dat jullie een goede reis hebben.
    Groetjes Hermien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Anneke

reisverslag India van Piet Jan en Anneke.

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 87178

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2017 - 07 November 2017

25 jaar CSA Trust...feest en dankbaarheid!

21 Januari 2015 - 17 Februari 2015

Mijn reis naar India

Landen bezocht: