Maandag 16 oktober - Reisverslag uit Bangalore, India van Anneke - WaarBenJij.nu Maandag 16 oktober - Reisverslag uit Bangalore, India van Anneke - WaarBenJij.nu

Maandag 16 oktober

Blijf op de hoogte en volg Anneke

21 Oktober 2017 | India, Bangalore

Vandaag geen programma maar uitrusten. George en Amitha zijn in Bangelore om de gasten van SMUDN op te halen.
Piet Jan, Karen en Rein gaan naar de KCCS en ik ga verder met de verslagen. Na de lunch vertrek ik ook naar school. Ik ga naar de naaiklas om nog even te genieten van de meisjes die aan het naaien zijn. De leerkracht is druk met mijn jurk bezig en als ik tien minuten te tijd heb dan is de jurk af. Natuurlijk moet ik de jurk ook even passen en....die zit perfect. Ik vind het knap zoals de leerkracht mijn jurk gemaakt heeft want ze had alleen als voorbeeld een jurk die ik gekocht had. Na veel handen schudden en knuffels ga ik naar de nurseryclass want ik ben benieuwd hoe het daar gaat na de ontvangst van de cadeautjes.

Piet Jan zit op de grond bellen te blazen waarbij een jongetje de bellenblazen probeert te pakken. Hij schatert het uit van het lachen als hem dat lukt.
Maar Piet Jan heeft nog meer leuke dingen bij zich. Hij blaast ballonen op geeft elk kind een ballon. Een jongen knijpt erg hard in de ballon en vindt het geluid geweldig. Hij knijpt en knijpt en knijpt totdat de ballon knapt. Kijkend naar Piet Jan vraagt hij woordeloos om een nieuwe ballon.
Een andere jongen ligt met zijn hoofd op de ballon wat heen en weer te wiegen. De leerkracht pakt een spinner en laat aan de jongen zien hoe het gaat. Samen proberen ze de spinner draaiende te houden. Met een grote grijns kijkt hij naar ons en ook hier een grote glimlach. Het is leuk om contact te krijgen zonder dat je elkaar verstaat. Voordoen en meedoen geeft meestal een grote lach.
Er zijn vele voorbeelden over deze kinderen die reageren op de aandacht die ze krijgen. Wij zien dat deze leerkracht zelf ook geniet als de kinderen reageren op activiteiten die zij aanbied.

Om vier uur worden de kinderen met verschillende bussen weer naar huis gebracht. PIet Jan en Karen gaan gezellig met de bus mee. Ik blijf thuis want de wegen zijn zeer kronkelig en misselijkheid ligt dan op de loer.



  • 22 Oktober 2017 - 15:10

    Hermien:

    Hé Anna,
    Je hebt niet eens je nieuwe jurk laten zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

reisverslag India van Piet Jan en Anneke.

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 87069

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2017 - 07 November 2017

25 jaar CSA Trust...feest en dankbaarheid!

21 Januari 2015 - 17 Februari 2015

Mijn reis naar India

Landen bezocht: