Skypen!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneke - WaarBenJij.nu Skypen!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneke - WaarBenJij.nu

Skypen!!

Door: annekeCSAtrust

Blijf op de hoogte en volg Anneke

22 December 2011 | Nederland, Amsterdam

Voordat Piet Jan en Leen naar India gingen hebben ze op de thuisbasis Skype geïnstalleerd. En dat is een gouden vondst gebleken. Want elke dag praten wij, de achtergebleven “zielige” vrouwen, met onze mannen en krijgen zo de verhalen uit de eerste hand. En daar zijn wij erg blij mee.
Maar er zijn vele problemen die overwonnen moeten worden.
Ik heb al een reactie geplaatst dat de verbinding tot stand komt door een dongel die ze moeten gebruiken omdat er geen internetaansluiting is. En dat geeft problemen.
De eerste twee dagen kon ik Piet Jan en Leen nog zien. Daarna door de slechte verbinding konden de jongens ons wel zien, maar wij hen niet. Sinds vandaag is er helemaal geen beeld meer maar gelukkig nog wel geluid.
Gisteren is Piet Jan de hele dag bezig geweest om een film naar de school van Leen te sturen.
Het was zeer frustrerend omdat de verbinding steeds verbroken werd waardoor hij telkens opnieuw moest beginnen. Uiteindelijk is hij ’s avonds naar een internetwinkel in Palamaner gegaan waar het lukte om het bestand te versturen. (Door hem sloot de winkel een uur later!!)
Elke dag gebeuren er veel dingen die opgeschreven worden in het dagboek. Maar ook dit verhaal kregen ze vandaag niet op de weblog geplaatst. En die leuke foto’s…..helaas.
Morgenochtend gaat Piet Jan proberen of het wel lukt en anders moeten er andere wegen gevonden worden.
We houden u op de hoogte.

Anneke

• 23 December 2011 - 05:07

Jenny Stolk:

Troost het dat het zelfs vanuit Spanje niet wilde lukken vi Skype iets door te geven. Wat zeg ik.... Linda kreeg zelfs in Weesp niets te zien, en dat is nog niet zo lang geleden. Skype is leuk maar beter is het om het zonder beelden te doen (volgens iemand in een internetwinkel), dan kon je beter verbinding houden. Ik geef het maar even door....

Goede dagen nog gewenst en sterkte!
    groetjes
    Jenny

• 23 December 2011 - 11:06

Jan Van Der Boom:

Beste Anneke,
    Met een z.g. dongel kan je alleen kleine bestande sturen. Skype gaat met een dongel b.v. heel moeilijk, daarvoor moet je eigenlijk een vaste verbinding hebben.
    Succes.