De laatste loodjes! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneke - WaarBenJij.nu De laatste loodjes! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneke - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes!

Door: annekeCSAtrust

Blijf op de hoogte en volg Anneke

12 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Sinds zondagavond is Anneke erg ziek geworden. Blijkt dat ze een fikse keelontsteking heeft. Ik heb haar niet vaak, zo ziek gezien. Maar de antibiotica begint te werken!

Onze wijkpredikant Wijke kwam langs om de Vredeskaars namens de gemeente te overhandigen. (uitleg zie foto) We hopen dat we in India de kaars zondagmorgen, samen met George en Amitha, in hun kerk kunnen aansteken.

De presentatie voor groep 4 op de Klokbekerschool moest ik alleen doen. De kinderen waren goed voorbereid en kwamen onmiddellijk met een spervuur van vragen. Vragen dichtbij hun leefwereld over voetbal en of er in India wel insuline is. Maar ook de vraag: ”Hoe komt het nou dat er zoveel arme mensen in India zijn?” Knap hé? Groep 4!
In India willen we met leerkrachten bezig zijn met beweging en zingend leren. Mogelijk kunnen we “Hoofd, schouders, knie en teen ….” in de plaatselijke taal omzetten en het aanleren. Groep 4 heeft het voorgedaan hoe wij dat hier doen. Dit heb ik op video vastgelegd en gaan we in India zeker gebruiken. Wat ze er in India mee doen? Ik ben heel benieuwd en vermoed dat ze er in Palamaner er een heel eigen, swingende versie van maken.
Ze hebben ons al vaker verrast met heerlijke filmpjes op Youtube.
Zie bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=57IBADahl8A

• 19 Januari 2011 - 12:57

Hermien:

Zoals gewoonlijk ben ik begonnen met de laatste verslagen en lees nu pas het eerste verslag.
    Ja, er zijn van die mensen....