Cadeautjes!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneke - WaarBenJij.nu Cadeautjes!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneke - WaarBenJij.nu

Cadeautjes!!

Door: annekeCSAtrust

Blijf op de hoogte en volg Anneke

09 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Woensdag werden we verrast door een cadeau van de Stichting Mensen uit de Nood.
Via George zijn we met de voorzitter van deze stichting, Henk van Nunen, in contact gekomen. De stichting ondersteunt het werk George al langere tijd. Van Henk kregen we een kalender met schitterende foto’s uit India.
De foto’s zijn gemaakt door Peter Wijnands en te zien op http://www.youtube.com/watch?v=gsRtViVlIFA (Kalender Dalits 2011)
We nemen een aantal kalenders mee die we in India mogen uitdelen.
De projecten van deze stichting zijn vergelijkbaar met de projecten van Support CSA Trust. Voor meer info zie www.smudn.nl onder het kopje Palamaner.

Donderdag was de presentatie op de Ireneschool. Een beetje gespannen gingen we naar groep 8.
Wat zou ons daar te wachten staan? Zouden we de aandacht van de kinderen kunnen vasthouden?
Meester Jaap verwachtte ons en heette ons hartelijk welkom.
De presentatie verliep goed. De kinderen hadden veel belangstelling voor het verhaal. Ze waren heel nieuwsgierig hoe kinderen in India leven, wat ze eten en wat ze op school leren. Naar aanleiding van de foto van het schooltje (één lokaal) vroeg een jongen zich af of er een w.c. in de school was. Een ander kind vroeg of de kinderen een potlood en een liniaal hebben. En…wat ook een heel bijzondere vraag was “ Wat is de grootste droom van de kinderen.”

Daarna naar groep 7. Ook hier ging de presentatie goed. De kinderen in deze groep stelden andere vragen. Een meisje vroeg zich af of er een schoolplein is en of de school een naam heeft. Krijgen de kinderen drinken op school? Hoe ziet een schooluniform eruit? Krijgen kinderen in India een cadeautje op hun verjaardag?
We nemen de vragen mee en proberen in India antwoorden te vinden die we in maart op school gaan beantwoorden.

Het was een middag met een gouden randje. Een cadeautje!!

• 10 Januari 2011 - 14:20

Lammie:

Hallo Anneke,
    ik dacht vandaag laat me alvast op je site kijken over de reis naar indie en ja hoor er staan al enkele voorbereidings verslagen in. leuk om te lezen en hoop jullie zo de komende tijd te volgen. want ik weet nog van jullie reis naar canada was dat ook zo leuk om jullie zo te volgen. veel sterkte met de voorbereidingen en een goed reis toegewenst en dat jullie met vele /grote verhalen terug komen.

groetjes Lammie