Dinsdag 17 oktober - Reisverslag uit Bangalore, India van Anneke - WaarBenJij.nu Dinsdag 17 oktober - Reisverslag uit Bangalore, India van Anneke - WaarBenJij.nu

Dinsdag 17 oktober

Blijf op de hoogte en volg Anneke

23 Oktober 2017 | India, Bangalore

Gisteravond laat zijn drie bestuursleden van SMUDN en partners, George, Amitha en Latha gearriveerd. Vanmorgen vroeg ontmoeten we elkaar bij het ontbijt. De begroeting is zeer hartelijk en de lach van Latha klinkt weer als muziek in de oren.
Vanmiddag en morgen wordt het 25 jarig jubileum van CSA Trust gevierd. In rap tempo wordt op het terrein tenten opgezet waar de genodigden onder kunnen zitten. Twee jonge mannen versieren het podium met ballonen, mooie doeken en echte bloemstukken. Een leuk detail is dat zij in het verleden studiebegeleiding van CSA Trust hebben genoten en nu een eigen bedrijfje zijn gestart.

Om 11 uur begint de stafmeeting met stafleden van CSA Trust, Support CSA Trust , SMUDN en alle leerkrachten van de KCSS en de studiecentra. George vertelt het verhaal hoe CSA Trust is ontstaan en hoe belangrijk de stichtingen zijn die CSA Trust ondersteunen. We worden er verlegen van. Als cadeau krijgen we allemaal een schoolrugtas met het logo van CSA Trust, een zet Indiase lunchpannetjes en een klok.
Ook wij hebben presentjes meegenomen. Karen vertelt een mooi verhaal bij de cadeautjes. We hebben voor George een snoer met ledlampjes (gelukkig zijn er al kerstartikelen te koop bij de goedkope bekende winkel in Nederland!) en voor de dames een schort met een toepasselijke tekst over vriendschap, gemaakt door Hanneke. Als laatste overhandigen we George een cheque van € 13.500 geschonken door de Motary.
Daarna vertellen veel leerkrachten wat CSA Trust voor hen betekent. Het zijn mooie verhalen van zeer gemotiveerde mensen.

Won heeft ook een mooi cadeau bedacht. Hij gaat van alle stafleden en leerkrachten een mooie foto maken. Bij een halletje maakt hij een studio waar hij iedereen kan fotograferen. Het gaat er zeer professioneel aan toe zoals je van een echte fotograaf mag verwachten. Jenna zet diegene die aan de beurt is in de goede positie. Bashra de chauffeur heeft als taak om de flitslamp vast te houden.Onder grote belangstelling wordt er gekeken wat er gebeurt en de omstanders proberen diegene die gefotografeerd zal worden aan het lachen te krijgen. Maar dat is niet makkelijk. Behalve Bashra die er veel lol in heeft en ontzettend moet lachen. Na zijn sessie krijgt hij dan ook van Won een knuffel.

begint het culturele programma. Er wordt gedanst en gezongen. Masenna danst samen met nog twee jongens een slangendans die op dit moment erg populair is. Het wordt hilarisch als Masenna zich gedraagt als een echte slang en over de grond begint te kronkelen. Na afloop krijgen ook de leerkrachten een rugtas. Als de meeting om 4 uur is beëindigd worden er nog meer tenten opgezet.

• 24 Oktober 2017 - 06:16

Jenny Stolk:

Van harte gefeliciteerd.
    Het geeft een wat dubbel gevoel. Jammer dat dit soort initiatieven nodig zijn maar blij dat ook druppels op een gloeiende plaat zoveel brengen voor hen die dat nodig hebben en er gebruik van maken.
    Nog een heleboel mooie initiatieven erbij gewenst en veel kracht en zegen om dit werk voort te zetten.