Zaterdag 7 oktober - Corruptie - Reisverslag uit Bangalore, India van Anneke - WaarBenJij.nu Zaterdag 7 oktober - Corruptie - Reisverslag uit Bangalore, India van Anneke - WaarBenJij.nu

Zaterdag 7 oktober - Corruptie

Blijf op de hoogte en volg Anneke

10 Oktober 2017 | India, Bangalore

Zaterdag 7 oktober – Corruptie.
Om halfdrie ‘s middags landen we op het vliegveld van New Delhi. De warmte is enorm. Maar na de koude dagen in Ermelo willen we niet klagen. Zo snel mogelijk zoeken we een taxi die ons naar het hotel kan brengen. Iedereen wil ons wel helpen. We stappen in een taxi, laten het adres van het hotel zien en hopen spoedig te kunnen slapen. De chauffeur brengt ons snel naar de straat waar we moeten zijn, maar het hotel is er niet te vinden. Ook telefonisch contact met het hotel zoeken lukt niet. “But sir, no problem, I know an other hotel”, de chauffeur rijdt 30 meter achteruit en prijst ons een hotel aan. Piet Jan gaat de kamer controleren, het lijkt redelijk naar Indiase begrippen. Veel achterstallig onderhoud dus! Maar we zijn zo moe dat we op het aanbod ingaan. Eenmaal op de kamer blijkt het toch wel heel smerig te zijn. Ongedierte, heel erg vieze lakens en een sprei waar een gat in zit. Gelukkig hebben we lakenzakken bij ons. We willen alleen maar slapen.

Om half 6 gaan we de straat op om bij licht een restaurant te zoeken want om 6 uur is het donker. Voor de nodige vitamines kopen we bij een stalletje twee appels en vier kleine bananen voor € 1,50. We weten dat we afgezet worden maar we krijgen niets van de prijs af! Als we omkijken zien we de verkoper samen met een vriend hard staan te lachen. Zijn dag is goed!
Na het eten wat gelukkig niet spicy is stelt Piet Jan voor om met hulp van Google-maps te proberen of we het hotel kunnen vinden wat we geboekt hebben. Het ongelofelijke gebeurd, drie straten verderop vinden we het hotel. We besluiten om te verkassen. Terug bij ons eerste hotel deinzen we na het openen van onze kamerdeur terug. Veel ongedierte neemt een sprintje als het licht aangaat. Binnen vijf minuten hebben we gepakt en uitgeschreven en zijn we erg opgelucht dat we hier niet meer hoeven te slapen. Het geboekte hotel is een verademing. Vlug onder de schone lakens. Morgen is het vroeg dag, het vliegtuig naar Bangalore vertrekt om half 4.

• 10 Oktober 2017 - 22:10

Hermien Jonker:

Hoi Piet Jan en Anneke,

O wat een naar begin van de reis met al het ongedierte.
    Toch wel fijn dat je jullie oorspronkelijke hotel nog gevonden hebben.
    Hopelijk gaat het verder goed komen deze reis.
    Veel genoegen.

Groetjes Hermien

• 11 Oktober 2017 - 06:00

Jenny Stolk:

Lieve help wat een begin van de reis is dit. En wat moedig om tussen al die beestjes te gaan slapen. Zelf zou ik dan toch ook geen oog dicht gedaan hebben. Hoop dat de rest van de reis toch iets beter verloopt. We gaan het wel lezen. Groetjes, Jenny