Bezoek in 1987 impact op beide gezinnen! - Reisverslag uit Bangalore, India van Anneke - WaarBenJij.nu Bezoek in 1987 impact op beide gezinnen! - Reisverslag uit Bangalore, India van Anneke - WaarBenJij.nu

Bezoek in 1987 impact op beide gezinnen!

Blijf op de hoogte en volg Anneke

05 Oktober 2017 | India, Bangalore

De tijd gaat snel…..morgen vertrekken Piet Jan en ik naar India.

Niemand kon vermoeden dat het bezoek van George en Amitha Joseph aan ons gezin in 1987 zoveel impact zou hebben op beide gezinnen. George en Amitha waren erg onder de indruk dat wij een kind uit een ander land hadden geadopteerd. Toen zij weer terug in India waren vroegen George en Amitha zich af wat zij in hun eigen omgeving voor kasteloze kinderen, die weinig toekomstmogelijkheden hadden, konden doen. Ze beseften dat kinderen alleen een kans op een betere toekomst krijgen wanneer zij goed onderwijs volgen. Amitha begon in haar huis buurkinderen bijles te geven. Langzamerhand breidde dit zich uit. In 1993 nam Amitha het initiatief om de stichting Center for Social Action ( CSA Trust) op te richten. Waarna in vele dorpen rondom de stad Palamaner studiecentra werden gesticht.
Door zijn werk voor Caritas - Duitsland kwam George in contact met zeer arme kasteloze vrouwen. Waar mogelijk hielp hij hen met microkrediet. Door zijn hulp aan vrouwen kwamen er gesprekken op gang. George kon de vrouwen overtuigen dat het belangrijk is dat hun kinderen naar school gaan. Helaas konden zij het verplichte uniform en boeken niet betalen.
Dankzij financiële ondersteuning door CSA Trust kunnen nu vele kinderen naar school.

In 2006 ging onze adoptiezoon naar India. Hij was zeer onder de indruk van wat George en Amitha in de zeer arme dorpen bereikten. Toen Won weer thuis kwam overtuigde hij ons om George financieel te gaan helpen. Wij hebben toen in 2008 de stichting Support CSA Trust opgericht.
Over wat we de afgelopen 10 jaar samen hebben bereikt willen we u de komende weken informeren.